25 april 2024

Oogcafé De Peel stelt zich voor

OogCafé de Peel is een ontmoetingsplaats voor visueel beperkte mensen, die woonachtig zijn in de regio zuidoost Brabant. Het café is ook toegankelijk voor familieleden en vrienden van mensen met een oogaandoening en andere geïnteresseerden. De bijeenkomsten zijn informeel van karakter en biedt mensen met een visuele beperking de ruimte om met elkaar ervaringen uit te wisselen, binnen een gezellige en ongedwongen sfeer. OogCafé de Peel is tevens de plaats, waar interessante thema’s worden behandeld. Hiervoor worden elke maand gastsprekers uitgenodigd, die de thema’s toelichten en hierover alle mogelijke vragen kunnen beantwoorden.

OogCafé de Peel is een initiatief van de Oogvereniging Regio Noord-Brabant en Zeeland, in samenwerking met enkele visueel beperkte mensen uit de regio zuidoost Brabant. Met de oprichting van het café ondersteunt de Oogvereniging het belang van lotgenotencontact.

Geconfronteerd worden met een ernstige oogaandoening betekent voor ieder, jong of oud, vele noodzakelijke aanpassingen op het dagelijkse en sociale leven. Niets gaat meer als vanouds en je moet alles opnieuw aanleren. Je leven staat letterlijk op zijn kop. Dat resulteert voor velen in een langdurig proces van rouw revalidatie en acceptatie. Dan is het belangrijk dat je met lotgenoten kunt praten over, wat je nog wél kunt in plaats van wat niet meer lukt. Hiermee hopen de initiatiefnemers van het OogCafé de Peel, lotgenoten een steuntje in de rug te geven.

Tijden en locatie

Het OogCafé Deurne is geopend op de eerste donderdag van de maand, van 14.00 tot 17.00 uur. Tijdens de maand augustus blijven de deuren gesloten vanwege de zomervakantie.
Locatie: Hofke van Marijke Rembrandt van Rijnstraat 5, 5753BE, Deurne.
De toegang is gratis. Aanwezigen betalen enkel de kosten van de eigen consumpties.

Voor dringende zaken kunt u contact opnemen met:  Leo van Rijt, mobiel: 06–40143228