1 augustus 2024

KBO DeurneCentrum viert feest

Als vereniging bestaan wij 70 jaar.

Zoals al vermeld gaat dit plaatsvinden in de week van maandag 30 september t/m zondag 6 oktober. Daarbij gaat het vooral om activiteiten in de middag en namiddag.

Omdat wij geen vast honk hebben hier in het centrum willen we dat vieren in een tent midden op het Pastoor Roespark, ”een POP-UP KBO-honk”.

Het voorlopige programma staat hieronder, In de Nieuwsbrief van oktober zal het definitieve programma worden aangegeven.

Maandag 30 september:  Van 19.00 tot 21.00 uur is de aftrap van de feestweek met receptie..
Tegelijk de presentatie van onze nieuwe huisstijl met  logo.  Opgeluisterd door het VTO.

Dinsdag 01 oktober: Van 13.00 uur tot 18.00 uur het Fantastival voor ouderen met thema:  Gezond ouder worden. Met medewerking van o.a. Medipoint, fotoclub Optika en daarbij ook de presentatie van adverteerders  van ‘Ons Blèèjke’ en de nieuwe Nieuwsbrief.
Bedoeld voor leden,  maar  ook niet-leden

Woensdag 02 oktober:
 Van 13.00 tot 17.30 uur  een “Historische tocht” met twee treintjes.
Met medewerking van VVV gidsen en de Heemkundekring. Er is  een fotohoek met  ‘oude foto’s van  Optika.
De presentatie is in handen van Gerard Daandels (onze oud burgemeester)
Aankleding met medewerking van museum  “M’n Hökske”  van Thea Mansvelders.

Donderdag 03 oktober:  Spellenmiddag.  Van 14.00 tot 17.00 uur met oude en nieuwe Hollandse spellen.

Vrijdag 04 oktober
:  Van 14.30 uur tot 16.30 uur voor iedere belangstellende gratis toegang: een Symposium toegespitst op onze doelgroep.
Met een presentatie over het burgerinitiatief  ‘zorgzaam’ wonen, met daarin de  Gebiedsvisie: dat is  het toekomstplan  van het gebied grofweg vanaf het  ziekenhuis tot en met de Nieuwenhof.
Een presentatie van de enquête (eerder gehouden) met opmerkingen van bewoners van Deurne-centrum  mmv KBO-Brabant: de heer Bisschops. ook de Rabobank, de zorgboog. Salix en de gemeente Deurne.

Zaterdag 05 oktober:  Eet- en genietdag:  van 16.00 uur: eten en drinken tot 18.30 uur voor onze leden.
Opgeven is vereist: € 10.00 pp. Uw betaling is uw deelnamebewijs.
Daarna van 19.00 tot 21.00 uur muziek met Tribute-band  Whats upp.  Dat is “muziek van toen” (Eagles, Herman Brood, etc.)
Vrij toegankelijk, ook voor niet-leden

Zondag 06 oktober: 11.00 uur tot 12.30 uur feestbrunch voor onze KBO-leden
Opgave vereist : € 7,50 pp. Ook hier geldt uw betaling is uw deelnamebewijs.
Daarna van 13.00 uur tot 18.00 uur presentatie oude en nieuwe ambachten, met een demo van de  line-dance groep van KBO Liessel.
Accordeonmuziek  mmw  van Pedro Bouwmans. Toegankelijk voor iedereen die wil.

Als afsluiting van feestjaar 2024 is er op dinsdag 5 november een eucharis­tie­viering met Mgr. De Korte in de kerk aan de Markt.